Ви сте овде: HomeАктуелности2017 Март16.03.2017. Више од 80 одсто рекламација реши се у корист потрошача

16.03.2017. Више од 80 одсто рекламација реши се у корист потрошача


Трговци у Србији препознају права потрошача и потребу да их сами заштите, а разлог томе је што задовољан потрошач доноси трговцу већи промет, а самим тим и већи профит, истакнуто је у ПКС на округлом столу "Заштита потрошача у Републици Србији" организованом поводом обележавања Светског дана потрошача, 15. марта.

 

 

Законом о заштити потрошача и привредне коморе су наведене као један од носилаца заштите потрошача, изјавио је  Мирослав Милетић, потпредседник Привредне коморе Србије, на отварању скупа. Истиче да је ПКС, када је реч о правима потрошача и њиховој заштити, донела Кодекс пословне етике, којим су прописана правила етичког понашања и поступања, у директној вези са корпусом права о заштити потрошача. Милетић је подсетио да Суд части ПКС већ дуже од пола века ради на заштити права потрошача и санкционише поступке привредних субјеката којима се повређују права потрошача и других учесника у правном промету. „Комора прати и примену закона из области привредног система у пракси, и у зависноти од тих искустава, покреће иницијативе за измену одређених законских решења“, рекао је потпредседник ПКС.
 

Више од 80 одсто притужби и рекламација које потрошачи поднесу трговцима, решава се у корист потрошача, док је свега два, три одсто незадовољних грађана, изјавио је секретар Удружења за трговину ПКС Жарко Малиновић позивајући се на резултате истраживања ПКС, али и организација за заштиту права потрошача. "То је један веома висок проценат чак и у односу на просек у Европској унији, који би, на данашњи Светски дан потрошача, требало да нас радује", рекао је Малиновић. Трговци у Србији, како је додао, итекако препознају права потрошача и потребу да их сами заштите, а разлог томе је што задовољан потрошач доноси трговцу већи промет, а самим тим и већи профит. Највећи број рекламација у нашој земљи је, како каже, у области ауто-опреме, ауто-делова, одеће и обуће, што је, како оцењује, негде и нормално и поклапа се са статистиком у свим другим земљама. Осврнувши се на Закон о заштити потрошача, Малиновић је рекао да је највећи бенефит тог закона чињеница да се подигла свест просечног потрошача о његовим правима, што је нешто на чему би, како каже, требало да наставимо да радимо.
"Већа заштита потрошача ће нас довести до квалитетније и фер конкуренције на тржишту трговине, као и до развијенијег економског амбијента у Србији", закључио је секретар Удружења за трговину ПКС.
 

Помоћница министра трговине задужена за заштиту потрошача Весна Новаковић изјавила је да је тема овогодишњег Дана потрошача унапређење дигиталног тржишта и јачање поверења потрошача у дигитални начин куповине, као и да је циљ Министарства трговине да се подигне свест грађана о заштити њихових права. Она је, такође, навела да се из године у годину повећава број приговора, и да се они углавном односе на обућу, затим на мобилне телефоне, телекомуникације, ИТ опрему.

Жарко Малиновић, секретар Удружења за трговину ПКС и Расим Љајић, потпредседник Владе Србије и министар трговине, туризма и телекомуникација обишли су, поводом Светског дана заштите потрошача, домаћи трговински ланац ДИС у Панчеву.

Љајић је рекао да ће наредне године Министарство трговине издвојити 20 милиона динара за организације за заштиту потрошача. Подсетио је да је у ранијем периоду у Србији било пет организација које су се бавиле заштитм потрошача, а да их сада има седам, што, како је рекао, повећава могућност пријављивања неправилности. 

Извор: ПКС

Go to top